Lars

Verhaal van Lars

Dit is mijn verhaal. Ik ben Lars en momenteel 40 jaar oud. Ik zat in een zware positie. Een scheiding. En ik had kinderen.

Dan bereik je een punt waar het soms beter voor de kinderen om uit huis te gaan. Easier said than done. Want waar ga je naaroe?

Onderdak vinden bij scheiding

Waar moet je heen qua onderdak? Een vriend of vriendin, ooms, tantes en de vraag: hoe lang willen ze je opvangen?

Je bent op zoek naar mogelijkheden. Want je weet niet waarheen te gaan. Eegens onderdak vinden is een veel gehoord antwoord, Maar iets moet eindig zijn. En hoe dan verder?

Een huis is niet zo maar gevonden. Voor de opvang van daklozen en verslaafden ben je te goed, want je hebt geen drank of drugsprobleem. De scenario’s van onder een brug en kartonnen dozen dringen zich al aan mij op.

Gelukkig liep ik Yolanda van de stichting Op Weg Naar Huis tegen het lijf tijdens een collecte.

In augustus kwam een plek vrij in Oud-Beijerland in een woonhuis met vijf mannen… ….Ik kon weer ademen.

Nu zitten we in november en kan ik weer vooruit kijken en gaan bouwen aan een nieuwe toekomst.

Natuurlijk zal ik nog wel eens spoken en demonen zien uit een verleden. Een scheiding tekent je,  zonder twijfel, Maar ik kan weer lachen, de vader zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen en ook een huisje, Een eigen veilige plek zal goedkomen!

Op Weg Naar Huis

OWNH zet zich in voor mensen die door onvoorziene omstandigheden dakloos zijn geworden. En dus tussen wal en schip geraken’ daar zij geen psychische of verslavingsproblemen hebben. In sommige gevallen hebben deze mensen zelfs gewoon een baan maar geen ‘dak!’. ‘Onzichtbare daklozen‘ noemen wij dit.

Volg ons op Facebook voor het laatste nieuws. Lees ook het verhaal van Rob.